środa, 7 sierpnia 2013

Metamorphose Temps de Fille Black Raschel Lace JSK

Moja miłość do czarnych koronek jest chyba powszechnie znana, jednak jakiś czas temu postanowiłam położyć jej kres </3

W ramach porządkowania szafy pożegnałam się z większością sukienek i spódnic uszytych ze sztywnej, sztucznej koronki. Na ich miejsce trafiło to cudeńko:


Czarna koronkowa JSK (rzekomo) od Metamorphose. Mój mały skarb, kupiony dość okazyjnie. Na dodatek mam zaszczyt być pierwszą właścicielką ;)


Sukienka kupiona została za pośrednictwem Clobba. Ponownie brak zastrzeżeń odnośnie współpracy z Martinem :)

Teraz kilka słów o samej sukience... 
jest po prostu prześliczna ♥


Sukienka jest bardzo rozkloszowana. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że jest to najbardziej rozkloszowana część mojej garderoby. Zmieściłaby niejedną halkę, gdyby nie jeden mankament: podszewka, która dość poważnie ogranicza jej puffowy potencjał. Będę musiała przemyśleć ten problem i albo zadowolić się zwykłym puffem, albo rozciąć podszewkę i dopiero wtedy szaleć z halkami... trudny wybór, który na razie może poczekać.


Kolejną rzeczą, która zwróciła moją uwagę jest waga sukienki. Jest ona bardzo ciężka, co spowodowane jest rodzajem koronki, która została użyta do jej uszycia. Koronka jest bardzo gruba, ale mam jedno zastrzeżenie (niewidoczne na zdjęciach): nici (a właściwie ich splot), z których wykonana jest koronka, w niektórych miejscach rozwijają się, ukazując biały środek splotu. Ciężko to opisać, jednak jeśli ktoś miał okazję mieć tego rodzaju koronkę w rękach zapewne będzie wiedział o co mi chodzi. 
Sama koronka posiada uwielbiany przeze mnie kwiatowy wzór. 
Na poniższym zdjęciu bardzo dobrze widać dodatkowe zdobienia oraz falbanki:



Sukienka ma również mój ulubiony fason - jest odcinana w talii. 


Z tyłu znajduje się shirring. Jak się jednak okazało jestem zbyt szczupła i sukienka lekko na mnie wisi. Będę musiała dorobić gorsetowe sznurowanie (na szczęście znam sposób, który nie naruszy konstrukcji sukienki).



Z przodu sukienki znajduje się rząd guziczków, również pokrytych koronką. Jest to bardzo uroczy detal:


Do metki także dołączono zapasowy guzik:


Guziczków jest więcej: znajdują się one z tyłu sukienki, jako zapięcie ramiączek:


Oraz jako mocowanie do waist ties:


Warto wspomnieć także o samych waist ties. Jeśli ktoś jest odpowiednio spostrzegawczy zauważy, iż mają one dwie strony. Na potrzeby zdjęć przypięłam jedną stroną gładką, drugą stroną zdobną tak, aby obydwie były widoczne:

 Do sukienki dołączono też cztery odpinane kokardki, które można przypiąć przy ramiączkach oraz w okolicy talii:



Jako, że cała sukienka jest uszyta z koronki, pod spodem koniecznie musiała znaleźć się podszewka. Jest ona dość gruba i nie ma obawy, że coś będzie prześwitywać.

Na koniec oczywiście zdjęcia metki. Dziwnie kojarzy mi się z metką od Dear Celine ;x


Z czystej ciekawości przekopałam internet, ale nigdzie nie udało mi się odnaleźć tego modelu sukienki. Jest bardzo podobna do Pintuck Tiered, tyle że materiał z którego jest wykonana jest inny. Może ktoś bardziej ogarnięty w temacie mógłby się wypowiedzieć? ;)

Podsumowując: jestem zadowolona z zakupu. 

Sukienka dostaje 4/5
Minusem jest delikatnie prująca się koronka (która mam nadzieję, że nie sprawi mi później kłopotów).

2 komentarze:

  1. Hej :)!
    Chciałabym napisać komentarz odnośnie całego Twojego bloga. Zawsze bardzo się cieszę, kiedy znajduję kolejną, dobrą, lolitę z Polski. Sporo z nas, jak widzę, ubiera się w gothic. Ja dopiero zaczynam, jakoże najbardziej kocham classic. Ale chciałabym napisać, że masz bardzo ładne stylizacje i Twoje recenzje są naprawdę przydatne! Już wiem, skąd kupić koszulę ;) W każdym razie chyba za mało Cię w internetach.

    Pozdrawiam, Sake~~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Cieszy mnie, że blog przypadł Ci do gustu ^^
      Osobiście staram się unikać określania jako lolita - zbyt luźno podchodzę do tego stylu, jest dla mnie raczej inspiracją i uzupełnieniem stylu gotyckiego ^^'
      Kojarzę Cię z "różowego" forum - ostatnio zachwyciłaś mnie zdjęciem w czarnej peruce, wyszłaś naprawdę cudownie <3

      Usuń